bird
sun

7

Kochani! Teraz zapraszamy na chwilę relaksu, zamknijcie oczy, wsłuchajcie się w wiosenne dźwięki natury połączone z piękną muzyką. 

Polecamy również rodzicom po ciężkim dniu pracy.

Jesteśmy zrelaksowani więc zapraszamy do zabawy matematycznej. Będziemy utrwalać liczebniki porządkowe od 1 do 7.

Będziemy układać wycięte wcześniej kółeczka, które zastąpią nam kropki biedronki (prosimy rodziców o pomoc) na kartce, dywanie lub stole, podczas czytania przez rodzica wiersza W. Chotomskiej „Jak biedronka zgubiła kropki”.

Dziecko kładzie kropkę, po każdym wersie wiersza (rodzic czyta, dziecko układa). Dla chętnych rodziców proponujemy narysować szablon biedronki na którym dziecko będzie układało kropki.

Po skończonej pracy rodzic mówi: Biedroneczko czerwona w kropki przystrojona, pokaż swoją twarz, ile kropek masz?

Dziecko przelicza kropki liczebnikami porządkowymi ze wskazaniem kolejno kropek.

„Jak biedronka zgubiła kropki”  W. Chotomska

W poniedziałek rano pierwsza kropka wpadła w siano.

Drugą kropką wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem.

W środę kos dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią.

W czwartek czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem.

Piąta kropka w piątek rano wpadła w studnię cembrowaną.

Szóstą kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem.

A ta siódma przy niedzieli spadła w mieście z karuzeli.

Zachęcamy także do omówienia treści wiersza:

-Kto jest bohaterem wiersza?

-Co spotkało biedroneczkę?

-Ile kropek zgubiła biedronka?

-Co stało się z kropkami?

-Co możemy zrobić, żeby biedronka ładnie wyglądała?

Drodzy Rodzice! Wierszyk możemy wykorzystać do utrwalenia dni tygodnia.

W dalszym ciągu zachęcamy Was do codziennej gimnastyki. A może tym razem zrobimy kilka skłonów z Kubusiem Puchatkiem?

 

Na zakończenie  proponujemy naukę rysowania.

Rysujemy motylka, ślimaka, biedronkę.

2

MIŁEJ NAUKI I ZABAWY!

 

Motylkowe zabawy z Trampolinkiem       czwartek, 07.05.2020r.

 Temat: Poznajemy pracę strażaka. 

Cele: Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

- wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane ze strażą pożarną,
- wzbudzanie u dzieci szacunku dla pracy strażaka,

Posłuchajcie, odgadujcie :
,,Nie smok żaden, nie ma pyska,
dymem zionie, iskry ciska, w lesie
pożre krzaki, drzewa,
popiół potem wiatr rozwiewa” (pożar)

,,Kto pracuje w hełmie,
pnie się po drabinie,
kiedy syczy ogień i gdy woda płynie?” (strażak)


Jak się nazywa człowiek,
który walczy z ogniem,
z dymem, z pożarami.
Walczy wodą oraz gaśnicami.
Nie pochwala świecy,
nie lubi ogniska,
gdy staje do pracy,
woda z węża tryska! (strażak)

Kiedy kra pęka, gdy wzbiera rzeka,
on na ratunek śpieszy z daleka.(strażak)

Gdy ogień wkoło szaleje,
w nim pokładamy nadzieje.
Wąż, woda oraz drabina
to jego wierna drużyna.(strażak)

Poczytajcie, posłuchajcie - wiersz W. Broniewskiego „Pożar”.

Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.

Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co się paliło?
- Co robili strażacy?
- Kogo uratowali strażacy?
- Czy strażacy są odważni?
- Czy każdy może zostać strażakiem?

Kilka podpowiedzi:

-strażacy ratują ludzi z wypadku,

- strażacy ratują powodzian,

- strażacy usuwają z jezdni powalone drzewa,

-strażacy gaszą płonący las.

Czego strażacy potrzebują w swojej pracy?

-wóz strażacki, drabina, wąż, hełm, toporek, bosak, gaśnica, piła spalinowa, strój ochronny, aparat oddechowy.

Do obejrzenia :