bird
sun

25

Witamy wszystkie dzieci!

Zapraszamy w tym tygodniu do zabaw, ćwiczeń i zadań o tematyce RODZINNEJ.

Zaczynamy od zagadki:

Jak razem się nazywa:

babcia i prababcia siwa,

dziadek szpakowaty i dzieci

obok mamy i taty? (rodzina)

1

Proszę, przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi i odpowiedzcie na pytania:

·         Co przedstawia ten obrazek? (rodzina)

·         Jak nazywają się członkowie tej rodziny?

·         Z ilu osób składa się ta rodzina?

·         Kto jest najstarszy, a kto najmłodszy?

·         Opowiedz jak wygląda każdy członek rodziny.

·         Kto należy do twojej rodziny? (dziecko wymienia członków swojej rodziny, oraz stopień pokrewieństwa)

·         Jakie imiona mają osoby należące do twojej rodziny?

·         Czym zajmują się twoi rodzice? (zwróćmy uwagę na wypowiedzi dziecka pełnymi zdaniami)

·         Opowiedz, jaka jest twoja mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek...

·         Dlaczego wszyscy są tak ważni i potrzebni?

Zaproście teraz mamę, tatę, brata lub siostrę do wspólnej zabawy. Poskaczcie trochę i posłuchajcie piosenki. „Piosenka o rodzinie”.

Teraz zapraszamy do obejrzenia filmiku z serii: „Przedszkole Profesora Szymona”. Opowie on nam wszystkim, co to takiego ta rodzina.

Dawno nie uczyliśmy się wiersza na pamięć. Proponujemy więc naukę krótkiego wiersza „Rodzinny spacer” B. Formy.

Mama, tata, ja i brat

na spacer idziemy.

Nawet kiedy pada deszcz

wszyscy się śmiejemy.

Ze mną razem bawią się

tata, brat i mama.

Taka moja właśnie jest

rodzina kochana.

 

Zapraszamy do zabawy „Kto to taki?” - dokończ rozpoczęte zdanie.

·         Mama i tata to moi …

·         Ja dla swojej mamy jestem …

·         Ja dla swojego taty jestem …

·         Mama mojej mamy to moja …

·         Tata mojej mamy to mój …

·         Mama mojego taty to moja …

·         Tata mojego taty to mój …

·         Ja dla mojej babci i dziadka jestem …

·         Moja rodzina najczęściej …

·         W mojej rodzinie podoba mi się …

·         Rodzina jest dla mnie …

·         Z mamą / tatą / rodzeństwem najbardziej lubię robić …

Pamiętacie naszą zabawę „Nie chcę cię znać”? Poproście mamę, tatę, brata, siostrę i zatańczcie.

Na zakończenie dnia proponujemy obejrzeć filmik z serii: „Rodzina Treflików”. Odcinek: „Domek w domku”

Może Wy również zrobicie taki domek?

Proponujemy zabawę konstrukcyjną „Mój wymarzony dom”.

Wykorzystując różne klocki, kartony, pudełka itp., wspólnie z rodzicami zbudujcie domek.

Dla chętnych dzieci proponujemy pracę plastyczną „Rodzina”.

Dokończcie pracę, dorysowując brakujące elementy według waszego uznania i pomysłu.

 

Motylkowe zabawy z Trampolinkiem,     poniedziałek, 25.05.2020r.

Temat: W rodzinie wszyscy wzajemnie sobie pomagamy.

 

·        kształcimy umiejętność współpracy i współdziałania,

·        doceniamy wzajemną pomoc,

·        wiemy, że możemy mieć wpływ na to, co dzieje się w domu,

·        przyzwyczajamy się do stałych (obowiązków) prac domowych.

Już jutro jest ten dzień, Święto wszystkich Mam!

Przeczytajcie, posłuchajcie :

LIST OD SKRZATA
Drogie dzieci!
Znam wasze mamusie. Bardzo je lubię. Martwi mnie jednak ich ciężka praca. Chętnie bym im pomógł, ale jestem już stary i słaby. Wy natomiast możecie wykonać pewne prace w domu, aby waszym mamusiom było lżej. Proponuję, abyście wykonali taką pomocną dłoń, która będzie przypominała wam o waszych obowiązkach domowych.

Liczę na was dzieciaki!

                                                   Skrzacik

 Odrysujcie dłonie na kartce, mamusie pomogą wypisać na poszczególnych palcach Wasze zobowiązania - w jakich czynnościach będziecie pomagać .

 Posłuchajcie , zaśpiewajcie:

Piosenka o sprzątaniu:

Wcale nie takie trudne, prawda?

Poczytajcie, posłuchajcie:

„MAMA” - J. Suchaczewska
- Mamo, zapnij mi guziki!
- Mamo, wciągnij mi buciki!
- Mamo, zawiąż sznurowadło!
- Mamo, podnieś, bo coś spadło!
- Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
- Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
Za to beczeć umie sam.
- Znasz takiego?
- Bo ja znam…

 Drogie Mamy, porozmawiajcie z dziećmi na temat postępowania chłopca, oceńcie wspólnie jego zachowanie. Zachęcam Was do rozmowy w jaki sposób dzieci pomagają w domu? Kto z ich pomocy jest zadowolony? Czy czuje się z tego powodu szczęśliwy? W jaki sposób sprawia przyjemność swoim bliskim? Co robi tata i mama w domu? Czy istnieje w Waszej rodzinie podział ról?

Moja rodzina to : mama, tata, rodzeństwo i ja….narysujcie swoją rodzinę.

Nikt z nas nie mógł przewidzieć takiego scenariusza Dnia Mamy, ale mimo to, dzieci przygotują swoje niespodzianki – laurki, wręczą je jutro i mocno ucałują.


Może razem potańczycie, poćwiczycie, poskaczecie??

                                                                            Miłej zabawy!