bird
sun

19

WITAMY DROGIE DZIECI!!!

Dziś proponujemy porozmawiać o tym, jak dbać o nasze książeczki i jak należy z nich korzystać.

Na początek przywitajmy się wesołą piosenką „Krasnoludek”

Pobawiliśmy się, to zapraszam do wysłuchania wiersza O. Adamowicz 

„Smutna książeczka”.

To wierszyk, który pokazuje dzieciom niewłaściwy sposób korzystania z książek.

„SMUTNA KSIĄŻECZKA”

1

 

Omówienie z dziećmi treści wysłuchanego wiersza:

 

·        Dlaczego jedna książeczka schowała się w kącie i była smutna?

·        Co zrobiły wszystkie książeczki?

·        Co zrobiła Basia z książeczką?

·        Jak należy dbać o książeczki?

Już wiemy, że należy szanować książki. To może teraz porozmawiajmy z dziećmi 

o etapach jej powstawania. Prosimy zwrócić uwagę na pracę osób zaangażowanych w powstanie książki.

·        autor - osoba, która wymyśla historię i bohaterów,

·        ilustrator - osoba, która namalowała ilustracje do książki,

·        drukarz - osoba, która drukuje książki,

·        księgarz - osoba, która pracuje w księgarni, gdzie możemy kupić książki.

Obejrzyjcie film edukacyjny, w którym zobaczycie jak powstaje taka książka? Jakie etapy musi przejść książka, żeby mogła trafić do naszych rączek.

Widzicie, wiele osób musi pracować, żeby powstała taka książka. Dlatego bardzo Was prosimy, abyście pamiętali o zasadach szanowania książek. Zatem jeszcze raz przypominamy sobie zasady korzystania z książek.

Po obejrzeniu filmiku, dla utrwalenia prosimy ponownie porozmawiać z dziećmi jak powstaje książka i utrwalić zasady korzystania z książek.

Przykładowe pytania:

·        Kto pisze książki? (pisarz)

·        Gdzie pisarz wysyła swój tekst? (do wydawnictwa)

·        Kto to ilustrator i co robi? (rysuje ilustracje do otrzymanego tekstu)

·        Co robimy w drukarni? (drukujemy książki)

·        Gdzie kupujemy książki? (w księgarni)

Aby wykonać książkę potrzebny jest papier. Tak do produkcji książek niezbędny jest papier.

 

·        A wiecie, co to jest papier? (w miarę możliwości prosimy rodziców 

·        o dostarczenie dzieciom kartek o różnej fakturze. Niech dotykają, badają 

·        i odpowiedzą jaki papier jest w dotyku)

·        A wiecie do czego jest wykorzystywany papier? (do rysowania, malowania, gazet i produkcji książek)

·        A wiecie, z czego powstaje papier? (obejrzyjcie z rodzicami filmik, o tym,  jak powstaje papier)

Czy teraz rozumiecie dlaczego należy oszczędzać papier?

 

Motylkowe zabawy z Trampolinkiem,  wtorek, 19.05.2020r.

Temat : Co słychać na wiosennej łące?

Cele: -utrwalenie poznanych wiadomości przyrodniczych,

 -rozbudzania zaciekawienia światem przyrody– poznanie ekosystemu łąki,

-bogacenie słownika czynnego

Przeczytajcie, posłuchajcie…
                       

"WIOSENNA ŁĄKA"      Zbigniew Baryła

Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.
Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.
Słoneczko grzeje, stopniały śniegi,
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna do nas już zawitała.

Porozmawiajcie na temat wiersza „Wiosenna łąka”.

- O jakiej porze roku była mowa w wierszu?
- Jakie znamy pory roku?
- Po czym poznamy, że jest wiosna?
- Z czego cieszą się dzieci?

Kto mieszka na łące?

 Majowa łąka i jej mieszkańcy:

Posłuchajcie, a może zgadniecie?

A to nasza dobra znajoma –pszczółka.  Poznajcie  Kaję.

Jak powstaje miód, jak one to robią?

"Prawda czy fałsz”:

- Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej żyją biedronki, koniki polne, motyle.
- Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
- Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
- Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
- Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
- A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.

-Teraz jest pora roku, którą nazywamy Zima
-Teraz jest pora roku, którą nazywamy Wiosna

Wybierzcie się na spacer na łąkę, w maju jest tam najpiękniej!

Posłuchajcie, zaśpiewajcie…

                                                                      Miłej wędrówki!