bird
sun

18

DROGIE PRZEDSZKOLAKI!

Witamy Was gorąco. W tym tygodniu, który właśnie się rozpoczął będziemy wspólnie odkrywać tajemnice książek. Na pewno każdy z Was ma swoje ukochane, ulubione bajeczki. Wiemy doskonale, że bardzo lubicie słuchać czytania książek.

Zachęcamy Was przeglądnijcie swoje półeczki z książkami, przypomnijcie sobie ulubione, a przy okazji poukładajcie je na półeczkach. Książki lubią leżeć na półkach!

Jeszcze raz mówimy głośno DZIEŃ DOBRY!

Na powitanie zatańczymy z kaczuszkami.

Co to jest?

Czyta ją mama, czyta i tata

Często w obrazki jest bogata.

Dużo liter na każdej stronie,

Są historie o królu na tronie.

Są też wiersze rymowane,

Najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

Tak, to jest książka.

Zapraszamy do obejrzenia bajeczki dla dzieci „RODZINA TREFLIKÓW” „Warto czytać”

 

Kochane przedszkolaki, prosimy podejdźcie do domowej biblioteczki. Wybierzcie sobie jedną książeczkę i obejrzyjcie ją z rodzicami. Z czego składa się książka?

·         okładka (napisany jest na niej tytuł książki i kto ją napisał)

·         kartki, strony (są tu litery, które składają się na wyrazy, a wyrazy na zdania)

·         ilustracje lub obrazki (pokazują to, o czym czytamy)

Do kolejnej zabawy potrzebujemy kilka książeczek. Proszę rozłóżcie je na dywanie i porozmawiajcie o nich z rodzicami. Rodzic zadaje pytania:

 

·         Proszę powiedz i wskaż, która książka jest duża, a która mała?

·         Czy te wszystkie książki są takie same?

·         A jakiej wielkości mogą być książki?

·         Czy wszystkie książeczki mają taką samą grubość?

·         Możesz mi podać książeczkę grubą/cienką?

·         Czy wszystkie książki są w takim samym kolorze?

·         Pokaż ulubioną ksiączeczkę i powiedz jakie ma kolory?

 

Na pewno pamiętacie nasze wspólne wycieczki do biblioteki. Chodziliśmy tam raz w miesiącu. Wiecie jak wygląda praca pani bibliotekarki i po co tam chodzimy. Na pewno pamiętacie, że książki mogą zawierać tylko tekst – to książki dla dorosłych, mogą zawierać tekst i ilustracje – to ksiązki dla dzieci lub tylko ilustracje i kolorowe obrazki – to książeczki dla małych dzieci.

Posłuchajcie jak Kicia Kocia uczy się wypożyczać książki i poznaje bibliotekę – jak działa. 

Spotyka tam również przyjaciół i ciekawego gościa.

Zachęcamy Rodziców do oglądania i czytania książeczek wspólnie z dziećmi.

PAMIĘTAJMY!

ŻYCZYMY WAM MIŁEGO DNIA – DO ZOBACZENIA WKRÓTCE.

POZDRAWIAMY WSZYSTKICH!

 

 

 

,Motylkowe propozycje zabaw z Trampolinkiem, poniedziałek, 18.05.2020r.

MAJOWA ŁĄKA

Temat dnia: „Mieszkańcy łąki ”

Cele: stwarzanie okazji do poznawania przyrody, bogactwa kwiatów i owadów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt i roślin występujących na łące.

Witajcie przedszkolaki ! W tym tygodniu wybierzemy się na spacer po majowej łące. W czasie wielkiej tej wyprawy przyrodnicze zgłębisz sprawy, barwnych kwiatów poznasz tyle, kolorowe też motyle. Zapraszamy!

  • Już na początek poczujcie się jak na prawdziwej łące słuchając utworu „Poranek”

  • Wybierzmy się na wędrówkę po łące wraz ze Skrzatem Borówką. Zapamiętaj, jakie można zobaczyć kwiaty, rośliny, zwierzęta i owady na łące. Patrz uważnie! Czy byliście kiedyś na łące?

 

  • Bzycząca zabawa z piosenką - śpiewaj i tańcz .

  • Łamigłówka dla dzieci – połącz motyle i kwiatki w taki sposób, by ich skrzydła i kwiatki miały identyczny kolor ( pdf do pobrania)
  • A teraz zróbcie swoją własną łąkę wg. propozycji Skrzata Borówki

             lub wg. zamieszczonej instrukcji.

                    Pamiętajcie , że Wasze artystyczne dzieła zamieścimy w naszej

                    MOTYLKOWEJ    GALERII. . Powodzenia!

                                                                                              Miłego dnia !