bird
sun

Domowe przedszkole

Motylkowe zabawy z Trampolinkiem,  czwartek, 30.04.2020r.

Temat:  „Owocowe rytmy”.
Cel : rozwijanie uwagi i pamięci u dziecka, przeliczanie w zakresie 5 (i więcej).

 „Owocowe rytmy” - odczytywanie rytmicznych układów owoców ułożonych przez mamę z owoców, jakie są w domu, np. jabłko- gruszka-kiwi- jabłko- gruszka- kiwi. Przeliczanie razem z rodzicem do 5 owoców, z których został utworzony rytm.  Próba samodzielnego  układanie wzoru zaproponowanego przez rodzica. Przelicznie ile owoców zostało wykorzystane do utworzenia owocowego rytmu,  po ile jest tych samych owoców.

Czy łatwo było ułożyć rytmy z owoców?

Do układania rytmów możemy wykorzystać klocki w różnych kolorach, koraliki itp.

 Powtarzajmy z dziećmi układanie rytmów, szukajmy ich w najbliższym otoczeniu.

Oto kilka pomysłów do wykorzystania :

 

 

Można wydrukować i kolorować (klik)

 

POLSKA, MOJA OJCZYZNA

         Od najmłodszych lat nasze dzieci recytują wierszyk rozpoczynający się słowami: "Kto ty jesteś? Polak mały." 

To taka pierwsza, mała lekcja patriotyzmu :). 

Szczególnie w maju, w okolicach naszych świąt narodowych, warto, by dzieci utrwaliły sobie podstawowe wiadomości o swojej ojczyźnie, 

a także dowiedziały się czegoś więcej  o kraju, w którym żyją. 

Temu będą służyć kolorowanki, łamigłówki i ćwiczenia, 

do których serdecznie zapraszamy. :)

 

2

 

Niezwykłe Lekcje Rytmiki- Jestem Polakiem

 

Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały

 

 

 

Witamy w kolejnym wiosennym dniu.

 

DZIEŃ ZDROWEJ ŻYWNOŚCI.

Kształtujmy nawyki spożywania owoców, warzyw i nabiału!

Ograniczajmy spożywanie słodyczy!

Pogłębiajmy wiadomości na temat zdrowego odżywiania!

Zaczynamy pioseneczką

 

Zapraszamy do zabawy „Zdrowo się odżywiamy”

Rodzic czyta hasła.

Jeśli dziecko się z tym zgadza mówi: „tak, to prawda!”; jeśli się nie zgadza mówi „nie, to nieprawda!”

·         należy jeść dużo owoców i warzyw;

·         myjemy warzywa i owoce przed jedzeniem;

·         spożywamy posiłki brudnymi rękami;

·         słodycze należy jeść w małych ilościach;

·         warzywa i owoce nie zawierają żadnych witamin;

·         pożywienie należy połykać w całości;

·         nie należy jeść dużo przed snem;

·         wystarczy jeden posiłek dziennie;

·         należy codziennie pić mleko i jeść nabiał;

·         myjemy ręce przed jedzeniem;

·         myjemy zęby raz w roku;

·         coca cola niszczy zęby dzieci;

·         posiłki należy jeść powoli i dokładnie rozgryzać spożywane potrawy.

A teraz zapraszamy do zabawy z wykorzystaniem piosenki „Jarzynowa gimnastyka”

Na zakończenie proponujemy zajęcia kulinarne „Robimy kanapki”.

W zależności od pory dnia, w której będziecie wykonywać kanapki (śniadanie, kolacja), zaplanujcie razem przygotowanie kolorowych kanapek. Przygotujcie na talerzykach różne zdrowe produkty i obejrzyjcie poniższe zdjęcia, które zainspirują Wasze dziecko do pracy. Pozwólcie mu przejąć główną rolę „kucharza”. Zaproście do degustacji pozostałych członków rodziny.

1

 

Ważna wiadomość - nie zapominajcie pochwalić kucharza za piękne kanapki.

Na deser proponujemy sałatkę owocową. Tu nie dajemy Wam gotowego przepisu. Liczymy na Waszą inwencję twórczą. Po prostu obieracie i kroicie ulubione owoce i razem mieszacie. Jeśli lubicie możecie dodać odrobinę jogurtu lub miodu!

SMACZNEGO!!!

Dla chętnych dzieci proponujemy ułożenie jadłospisu na jeden dzień żywieniowy. Produkty potrzebne do menu można powycinać z kolorowych gazetek reklamowych lub narysować i wyciąć. Należy pamiętać, że najpierw układamy, a potem przyklejamy.