bird
sun

Domowe przedszkole

MOTYLKOWE PROPOZYCJE ZABAW Z TRAMPOLINKIEM

 

MAŁA KROPELKA WODY

 

Czwartek (23.04.2020): kształtowanie wiedzy na temat dbania o środowisko, uświadomienie dzieciom znaczenia wody w przyrodzie , utrwalenie prostych zasad oszczędzania wody.

 

  • „ Niezwykła podróż kropelki” bajka edukacyjna 

  • Porozmawiajmy z dzieckiem. Przykładowe pytania:

- Czy woda jest potrzebna? Do czego?

          - Co się stanie, gdy jej zabraknie?

          - Co możemy zrobić, aby jej nie zabrakło?

  • Zabawa matematyczna „Ile kropli rosy spadło z drzewa?”

 Karta pracy Trampolinka nr 62 zał.

  • Mamo, Tato zagraj ze mną - gra planszowa „Ekologiczna podróż”

(zał. PDF)

 

  • Eko-Pakiet-dla przedszkolaka - Rodzinne zadania do wspólnego wykonania zawierają ciekawe karty z obrazkami i informacjami, jak dbać o naszą planetę, zachęcają do działalności plastycznej, doskonalą spostrzegawczość oraz koordynację wzrokowo-ruchową.( zał.PDF)

 

  • Posłuchajmy, zaśpiewajmy- Ekologiczna piosenka „Świat w naszych rękach”      

 

Krąg tematyczny: Kto mieszka w wiejskiej zagrodzie?

 

 

„Zwierzęta na wsi”

Tam gdzie szumią lasy, gdzie spokojnie płynie woda,

przy niewielkiej starej chatce znajdowała się zagroda.

Co dzień z małej chatki starsza Pani wychodziła,

kury, gęsi, kaczki wczesnym rankiem już karmiła.

Był też piesek, dwa króliki nawet kotek mały,

z całą tą wiejską zwierzyną mijał dzionek cały.

Starsza Pani swe zwierzątka tak bardzo kochała,

dla nich wszystko by zrobiła – serce by oddała.

Piesek co dzień pyszne kostki z swej miseczki zjadał,

kotek białe spijał mleczko, dużo łat posiadał.

Kury wczesnym rankiem ziarno dostawały,

dzięki czemu pyszne jajka ludziom dostarczały.

Tuż za lasem, nieopodal – dziewczynka mieszkała,

bardzo często starszej Pani chętnie pomagała.

Popołudniu, tuż po szkole, co dzień przychodziła,

pomagała przy zwierzętach, z nimi się bawiła.

Wieczorami na ławeczce Pani przysiadała,

razem z swymi zwierzątkami często rozmawiała.

Kotek siadał na kolanach, pies non stop warował,

swojej Pani i przyjaciół z zagrody pilnował.

Starsza Pani prócz zwierzątek nie miała zbyt wiele,

kotek, piesek gęsi, kury – byli to Jej przyjaciele.

One również swoją wdzięczność Pani swej okazywały,

pies szczekając, kotek mrucząc, radość Jej dawały.

Czasem człowiek w swoim życiu nie musi mieć wiele,

mały piesek może również być Twym przyjacielem.

Więc pamiętać każdy musi, nie ma co tu kryć,

że dla wszystkich zwierząt trzeba zawsze dobrym być.

AUTOR: Olga Adamowicz

 

Porozmawiajmy z dziećmi na temat wiersza:

-      Jakie zwierzęta występowały w wierszu?  

-      Czym starsza Pani karmiła zwierzęta?

-      Jak zwierzęta odwdzięczały za opiekę?

-      Kto pomagał starszej Pani przy zwierzętach?

-        Czy zwierzęta mogą być naszymi przyjaciółmi?

Proponujemy zabawę paluszkową. Paluszki jak zwierzęta”

Na początku tej zabawy rodzic pokazuje dziecku otwartą dłoń ze wszystkimi palcami. Potem, drugą ręką, przygina odpowiednie palce kciukiem i palcem wskazującym, zgodnie z wypowidanymi wersami, aż nazwie po kolei wszystkie palce.

Każdy mój paluszek

w zwierzątko zmienić muszę.

 

Gruby, okrągły kciuk

w owczarka zamienię tu.

 

Ten wskazujący to koń,

po łące goń go, goń.

 

Środkowy jak krówka jest,

mleczko dawać chce.

 

Serdeczny to stara koza,

zaprzęga go do woza.

 

A mały paluszek... beee,

w owieczkę zamienił się.

 

Na zakończenie polecamy zabawę. Jesteśmy bardzo ciekawe, czy uda Wam się odgadnąć, co to za zwierzę po samym kształcie i głosie?

Praca plastyczna (zał)

Karta pracy - cienie (zał)

Mozaika (zał)

ŻYCZYMY WSPANIAŁEJ ZABAWY!