bird
sun

Domowe przedszkole 22.04

Motylkowe zabawy z Trampolinkiem        środa, 22.04.2020r.

Temat: Dzieci nie lubią, gdy ktoś śmieci!

 Cele: kształtowanie współodpowiedzialności za stan najbliższego środowiska, doskonalenie umiejętności odgrywania ról w zabawach inscenizacyjnych, doskonalenie umiejętności posługiwania się mową, mimiką, gestem i ruchem.

Krasnal

Krasnal:  Zapakuję powolutku…    Zapakuję powolutku…

Dziecko:  Co takiego, krasnoludku?

 Krasnal:   Zapakuję do walizki   wszystkie czapki, buty wszystkie,  zapasową siwą brodę  i wyruszam zaraz w drogę .

Dziecko :   Ale dokąd? I dlaczego?  Czyżby stało się coś złego?

 Krasnal:  A dlatego, drogie dzieci, że za dużo w lesie śmieci!  . Tu papierki, tam obierki,  tu rozbite szkła… Aż się sarna skaleczyła,  kiedy dróżką szła.

 Dziecko: T u papierki, tam obierki,  w trawie puszek stos…

Krasnal:  Jak się kiedyś przewróciłem,  to rozbiłem nos!

Dziecko:  Oj, krasnalu! Nie narzekaj!  Siądź pod grzybem i poczekaj! Tu maliny, tam jeżyny,  coś na pewno wymyślimy!

Dziecko:  Bo co będzie, gdy znikną krasnale? Zamieszkają tam, gdzie nas nie ma? Gdy zabiorą spod muchomorów  swoje małe sny i marzenia?  Bo co będzie, gdy zgasną po kątach –  jak płomyki –  czapeczki czerwone?  I gdy w książce, zamiast krasnala ,  zobaczymy pustą, białą stronę?

                                                                                              Dorota Gellner

Do obejrzenia:

Dokąd pojechała rodzina?

 Co rodzice i dzieci robili na wycieczce?

 Co zobaczyli, kiedy zamierzali wracać z wycieczki?

 Jak myślicie, co powinni zrobić, kiedy zobaczyli, że polana jest zaśmiecona?

Jak ocenimy postepowanie rodziny?

 Porozmawiajmy z dziećmi  na temat  sprzątania po sobie.  Przypomnijmy o wyrzucaniu odpadków do kosza na śmieci lub zabieraniu ich ze sobą, aby wyrzucić do kosza w domu.

Posłuchajmy, zaśpiewajmy:

         Miłych wycieczek po lesie życzę – miłych dla nas i dla mieszkańców lasu!

 

 

TEMAT DNIA: DZIEŃ ZIEMI

1

 

Witajcie!  W tym dniu porozmawiamy sobie o tym,

jak należy dbać o naszą planetę- Ziemię.

 

1. Na początek proszę Was o wysłuchanie wiersza R. Pisarskiego „Zielone serce”

 

   „Zielone serce”  

Na skwerku rosło drzewo 

szeroko, rozłożyście, 

srebrzystą miało korę, 

zielono srebrne liście. 

Słuchali chętnie ludzie, 

przechodząc koło drzewa, 

jak wietrzyk wśród gałązek 

wesoło piosenki śpiewa. 

Lecz przyszedł mały urwis, 

ukradkiem wyjął nożyk, 

bo napis chciał wyskrobać 

w srebrzystej, cienkiej korze. 

Wycinał powolutku literkę po literce, 

nie wiedział, że pod korą

zielone płacze serce.  

 Proszę, abyście odpowiedzieli na pytania dotyczące wierszyka: 

-       O kim był wiersz?

-       Jak wyglądało drzewo? 

-       Dlaczego ludzie, przechodząc obok drzewa byli radośni?

-       Co zrobił urwis?

-       Dlaczego on to zrobił?

-       Czy podobało Wam się zachowanie urwisa? 

-       Jak myślicie, co stało się później z drzewem?  

2.     A teraz zapraszam Was na prezentacje, dzięki której poznacie bliżej naszą planetę:

 

3. Co to jest segregacja?  Przekonamy się dzięki książeczce interaktywnej:

Co to jest segregacja śmieci ? (klik)