bird
sun

Motylkowe zabawy z Trampolinkiem, poniedziałek, 20.04.2020r.

Temat: Ziemia prosi o ochronę.

 Cele: przyzwyczajanie dzieci do dostrzegania wokół siebie przyrody i funkcjonowania wśród niej tak, aby jej nie niszczyć, przekazanie informacji o Światowym Dniu Ziemi i jego znaczeniu, uświadomienie, jakie czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska, rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego.

− Co to jest przyroda? − Czy wokół nas jest przyroda?

 Zwrócenie uwagi dzieci na piękno przyrody ożywionej i nieożywionej

          Światowy Dzień  Ziemi jest obchodzony 22 kwietnia.

 

Wspólnie poszukajmy odpowiedzi na pytanie: Jak my, jako małe dzieci, możemy chronić przyrodę? Zwrócenie uwagi  na ekologiczne postępowanie na przykład poprzez: wrzucanie śmieci do odpowiednich pojemników, sprzątanie po psie, gaszenie światła, gdy nikogo nie ma w pomieszczeniu, używanie toreb na zakupy wykonanych z materiału, zakręcanie wody podczas mycia zębów.

 

 

Zachęcam do opracowania rysunkowego „Kodeksu małego ekologa”.  Przedstawmy na rysunku siebie w różnych sytuacjach sprzyjających ochronie przyrody, np.: nie będę śmiecić,  będę wrzucać odpady do odpowiednich pojemników, będę gasić światło, gdy z niego nie korzysta, będę zakręcać wodę, gdy szczotkuję zęby.

                                  Będziemy dbać o przyrodę!

Posłuchajmy, zaśpiewajmy:

 

 

Można wydrukować i pokolorować :

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2019/01/ziemiamotylki.png

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2019/01/rybka.png

https://www.kizicolor.com/storage/media8/preschool-earth-day.jpg

 

Krąg tematyczny: Kto mieszka w wiejskiej zagrodzie?

 

WITAJCIE,

 

W tym tygodniu proponujemy zapoznanie dzieci  

z gospodarstwem wiejskim i jego zwierzętami. 

Na początek posłuchajcie zabawnego wiersza A.Widzowskiej kogut

„Kogutek”.

 

Obudziło się słoneczko, zaświeciło tuż nad rzeczką 

i promyczkiem pac kogutka.

 

-      Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!

Dzieci wołają: - wstawaj!

Lecz kogucik oczy mruży, chciałby pospać trochę dłużej...

-      Niech zwierzęta zbudzi kotek, który słodko śpi za płotem.

-      Kot przeciąga się na ganku. – Lubię miauczeć o poranku...

Jak nie piśnie: - Miauuu! Pobudka!

Na to przybiegł pies z ogródka. Warknął:

-      Słyszę kocie piski! Aż mi kość uciekła z miski! Hau! Hau!

-      To najlepszy budzik, nawet świnki śpiochy zbudzi!

Świnki wyszły na podwórze.

-      My też chcemy śpiewać w chórze!

-      Miauczki, szczeki, kukuryki zamieniamy w śliczne kwiki!

Wtem pojawił się kogucik. - Proszę więcej się nie kłócić!

Kto jest mistrzem przebudzanek?

Niech rozstrzygnie pan baranek!

Baran rzekł: Przestańcie skrzeczeć!

Budzik może tylko beczeć! Beeee! Beeee!

Każdego ranka, więc głosujcie na baranka!

Przydreptała krówka w łaty. - Ja zamuczę!

Kto jest za tym? Muuuu tak miłe jest dla uszka,

że obudzi w mig leniuszka!

Przyczłapały żółte kaczki, białe gąski i kurczaczki.

Wszyscy chcą od rana gdakać, piszczeć, gęgać albo kwakać!

Dość miał kogut tego krzyku.

Zapiał głośno: Kukuryyykuuu!

Wiecie, kto nas będzie budzić?

Zwykły elektryczny budzik.

Porozmawiajmy z dziećmi na temat wiersza:

-      Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

-      Jaki problem miały zwierzęta?

-      Jak zakończyła się ta historia?

 

Możemy wykorzystać ten wierszyk do zabawy w teatr. To świetna propozycja, żeby zaprosić wszystkich domowników do wspólnej zabawy.

Dzieci mogą ustalić dialogi, wymyślić piosenki, które oczywiście będą śpiewać zwierzęta, a także tytuł przedstawienia.

Pamiętajcie o odpowiedniej modulacji głosu.

Na zakończenie proponujemy piosenkę „Ko, Ko, Ko”. Możemy śpiewać i bawić się z rodzicami.

 

 

 

 

 

Kura- praca plastyczna

Kogut-n praca plastyczna